Com ens hem de dir?

Ens arriba de Barcelona, de la seva secció col·legial de metges jubilats, una proposta de com anomenar-nos els metges que arribem a l'etapa de la jubilació. Sembla que a Barcelona el mot "jubilat" els hi provoca erupció cutània i proposen el típic "senior" com a sinònim de "jubilat".

 

Sembla ser que a BCN, la majoria de jubilats dels serveis públics, segueixen exercint l'activitat professional de forma privada o en entitats privades i els incomoda sentir-se dir jubilat, perquè no ho estan en realitat o ho estan parcialment de les seves responsabilitats públiques.

 

Els col·legis de Metges donen la titulació d'Honorífic a aquell metge que es jubila de totes les tasques assistencials, públiques i privades, podent realitzar funcions de promoció de la salut o informació per escrit, conferències o altres medis de comunicació. Nosaltres hem mantingut el concepte Honorífic en la present web.

 

En el recent Congrés de Metges Jubilats a Cáceres, se n'ha parlat d'aquest tema i, per majoria excepte la delegació de BCN, s'ha decantat per mantenir el concepte de jubilat.

 

Què en penseu?

 

Escrit pel Dr. Joan a. de Luna

 

Escribir comentario

Comentarios: 1
  • #1

    CARMEN FERNÀNDEZ (sábado, 07 octubre 2017 16:43)

    Bona tarde,
    a mi em "van colocar" en aquest grup i no m'identifico , ja em disculpareu.
    Jo no estic en la professió activa ja que em van donar la invalidesa absoluta abans dels 40 anys i em trobo "en tierra de nadie", una mica desubicada...
    Sembla com si amb el nom de "SENIOR" no es classifica ni per edat ni per capacitats sino simplement com a grup que ha assolit una maduresa i creixement personal que mereix una altra "CATEGORIA". Què us sembla?
    Salutacions cordials

    Carme